Tuesday, April 2, 2013

Doa Untuk Ibu

Dia bukan Miss Universe, tapi dia wanita tercantik yang pernah aku lihat
Dia bukan Mother Theressa, tapi dia wanita paling sabar & mulia yang pernah aku kenal
Dia bukan Dato' Chef Wan, tapi masakannya paling enak yang penah aku jamah

Dia Ibuku. 


"Ya Allah Ya Rahman, setinggi-tinggi syukur kpd-Mu kerana menganugerahkan aku insan mulia ini sebagai ibuku. Dia manusia yang sangat baik hati, paling penyabar dan paling cantik. Ya Allah, cantikkan lah dia di pandangan hamba-hamba-Mu dunia akhirat, cantikkanlah dia di syurga-Mu.. Haramkanlah api neraka untuk menyentuhnya. Sayanginya dirinya Ya Rahman.. Kerana aku tidak pernah bertemu insan lain yang lebih taat kepada-Mu, lebih patuh pd suaminya, leih penyayang kepada anak-anaknya, selain drpd ibuku.. Pinjamkanlah dia lebih lama kepadaku, Ya Allah.. Jangan jemput dia dahulu.. Berikan aku ruang dan peluang untuk menyenangkan hatinya, membahagiakannya.. Tolong lah Ya Allah kerana Engkaulah yang Maha Mengasihani.."

Amin 

No comments:

Post a Comment

senyum <3