Friday, April 24, 2015

Drabble. Ayah

hari ni ayah balik
lps seminggu teman ibu kt kl
jd td ayh singgah mhkmh nk amik kunci rmh
dr jauh ak dh nmpk ayh
aku kejar sbb xmo ayh pnjt tangga tinggi tu
ayah stop jln bila nmpk aku
comel plak dia berdiri sblh pondok jga tu
dia senyum nmpk aku kedek2 jln jumpa dia

aku gelak tiba2
scene ni nmpk mcm cite si tanggang-
ayah tunggu dpn tempat keje anak sbb anak malu nk jumpa bapak
Tapi dia tgu situ bukan sbb aku malu
just sbb aku tak mau dia jalan jauh2 semata2 nk jumpa aku
aku xsekali2 malu nak jumpa ayah aku
bangga lagi ade cium dia tgh2 dunia tu
sbb dia ayah aku

Tapi aku tau pd msa tu dia lg lah bangga dgn aku
sbb aku nmpk senyum yg sama masa dia peluk aku tym aku dpt result upsr dlu

**

Satu petang masa tgh mkn ptg bersama klien dan bos.

Klien ni kenal ayah aku

Klien: ayah syuhada apo lah buek ei lps pencen ni?
Aku: owh dia bz. Seminggu ni xde rumah sbb teman ibu tilawah kt kl
klien: eh. Kau anak noorliza ko?
Aku: aah
klien: laaaa.. isa nikah mo liza ko??

Gelak besar aku cara pakcik tu tanya. Bajet cam kenal ayah aku gila2.

But still. Aku bangga. To admit that- yes, they are my parents. Dunia akhirat. 😘😘

1 comment:

  1. mokcik, lidah kite ni terngiang-ngiang (aku tatau perkataan apa yg sesuai jd aku bedal saje) masak lomak mokcik

    ReplyDelete

senyum <3