Monday, March 13, 2017

A day at Skytrex Melaka

Umum mengetahui aku adalah manusia indoor yang lebih suka staying at home, doing nothing but the usual routine like kemas rumah, borak ngan family, online etc. Then one day Tipah post pasal Skytrex and tell me that she want to do it. Aku tiba-tiba rasa nak try, and we booked 25th Feb 2017 utk kami pergi. Book secara online dengan bayaran RM65.00 termasuk glove [glove RM10 tu super penting. Rabak jari jemari mulus kau nanti kalau tak pakai] Kitorg amik yg intermediate [memula nak amik yang beginner. tp org skytrex kata beginner utk kanak-kanak] Book tu boleh pilih korg nak main yang pukul berapa. kitorg amik pkl 10.30 pagi. tak de la awal sangat, xde la lambat sangat. sebabkan Tipah kata tak best gi berdua je, kami manage cari kawan-kawan yang senang dibawa bincang seramai 3 org. aku bawa Mek. Tipah bawa another 2 of her friends.

Memandangkan lokasi di Ayer Keroh, maka org2 seremban pun datang park kereta kat rumah aku. dalam pukul 8 lebih nearly 9 am kitorg gerak. Lokasi di Taman Botanikal Ayer Keroh, sebelum McD and berhadapan Zoo Melaka. Guna Waze kalau nak senang. Sampai je, kita daftar, sign doc pe yang patut, dapat glove and peralatan etc, kitorg diberikan taklimat keselamatan. Taklimat bagus, senang faham. Instructor tu bg korg time biasakan dgn peralatan tu dgn mock trail yang tersedia.

Bila sampai turn, maka kami dengan tidak sabarnya memulakan proses panjat memanjat ni and that was where we went wrong-me, especially. kitorg tak buat warmup dulu. main redah saja. Baru 1st part panjat guina jaring-jaring tu aku dah mengah. Teruk betul stamina. [ni yang tipah nk ajak aku hiking ni? xpayah] Pastu ada flying fox. Flying fox bukanlah kali pertama aku buat sbb pernah buat masa KESAT dulu. tapi yang ini agak jauh dan tinggi gila. debar gak jantung, tapi aku lawan and Alhamdulillah, berjaya utk flying fox yang jauh itu. ingatkan dah settle cabaran, tapi tidak! ada lagi yang gila menunggu.


jalan atas tali satu ni. Ketiak, lengan n tangan sume sakit okeh. and jantung aku jangan tanyala lajunya. lama gak aku amik masa. but Alhamdulillah, i managed to do it [senyum riak] I thought that was the end of my misery, but damn,  i was totally wrong. i met the scariest thing ever invented in this world.

THIS-



I was nearly died. its hella creepy and scary and at that particular moment,  i almost end up my friendship with Latifah Harun, the one who badly wanted to this sh**. I didnt cry. but like just what i said, i almost died. after, there was this part where its still using rope but with a small besi kt tgh2 tu. mcm buai. takut juga, tapi tidak setakut tali-tali berhantu tu.

Standing ovation utk kesemua instructor yang ada kat situ. diorg sangat sabar, dan tak de nak push2 kita. ada sekali where we have to jump using a rope, then bergayut n panjat tangga utk naik ke atas.


i lost my energy and i almost fainted. mujur instructor yang baik itu, tarik aku ke atas. terima kasih atas bantuan awak, baru je nak ngurat tapi tgk2 pakai cincin [sobs sobs]

lepas habis semua tu, last2 banyak flying fox. so tak de la seksa mana. habis dalam pukul 1 juga, kami bergerak ke Banda Hilir utk makan, solat dan jalan2 sekitar melaka.


My review utk Skytrex Melaka, tempat ni bagus utk team building. Instructor sangat membantu dan ramah juga tidak cepat marah even diorg semua lelaki. Sabar je melayan makcik-makcik macam aku ngan tipah ni. hehe. sesuai utk dijadikan aktiviti hujung minggu sekeluarga sebab benda ni dalam hutan so oksigen banyak. Berbaloi la bayar RM65 itu untuk pengalaman baru. yang dh mmg aktif, better korg try yang extreme. aku belum mampu la nak sampai ke tahap tu. Hehe.

ok. tu je. b4 that, say hi to my new squad. Me, Tipah, Mek, Trex and Sharifah.

No comments:

Post a Comment

senyum <3