Tuesday, March 12, 2013

Tun Kudu, Hang Tuah dan NoorDiana- Part I

warning: this post gonna be a long post. reader's discretion is advised

It will be hard for you to know what is the relationship between three of them. Between Tun Kudu & Hang Tuah probably ada la kalo google, but Noor Diana and them..? - u only know at the end of this post. Tp depends pd keadaan akal fikiran & kemampuan utk menaip. Tak janji okeh? Post kali ini akan bercerita secara agak detail tentang my BFFs' holiday dua minggu lepas. Holiday kali ini yang dirancang oleh kami bertiga- at the endnye hanya kami bertiga sajolah yang dapat gi. 


Perjalanan 2 malam 2 hari bermula 22 feb malam. since sume pun dah bergelar wanita bekerjaya kononnya, jadi trip mula lepas habis keje. aku di jemput oleh cik soulmate & kemudiannya bertemu janji dengan puan diana sudin a.k.a angahku and also adik member paling sempoi- nadia sudin. menumpang teduh di kg angah yg serba hijau [terima kasih atas tajaan penginapan, ngah] memang rasa back to nature. cool weh blkg rumah blh tanam mcm2. pokok pegaga sikit punye gemok. Malam sebab dah penat, mcm biasa aku [yang tak bape tahan mata utk bff's pillow talk session] pun membuta awal. pagi- mak angah masakkan nasi lemak. tabik spring sbb gile skillful wat nasi lemak macam lipas kudung. kelapa mesin sendiri weh. lepas kenyang mkn sume, kitorg start gerak utk memulakan sesi berjalan2 :)

1st destination- Taman Seribu Bunga.



Tak penah dengar? Aku pun 1st tym dgr sbb cik soulmate kata tempat tu best ikut kata kawan dia. kurang publisiti or maybe nama taman ni agak mislead sikit. sebut seribu bunga definitely kita akan fikir bunga kan?





jadi mati-mati aku bayangkan aku akan memasuki taman bunga ala2 kayangan- but then- hampeh! tak la hempeh mana, sesuaila kalo nk riadah ngan family since masuk pun free- but aku suggest kat bahagian pelancongan melaka- tempat ni baik diubah nama- taman seribu pokok. tepat dari segi definisi dan realiti.

 

 




ah. there was one weird thing about this so-called taman seribu bunga. korang tgk gambar bwh ni. 


air bumi. seribu khasiat katanya. but then:-


Amaran: air tidak sesuai di minum. pulak? [tipah tertipu lagi] heh. settle kat sana- kitorg gerak g taman rama-rama & reptilia. 



okay- tempat ni cool. rm12.00 tiket yang dibayar tu rasa agak berbaloi. bersih & banyak benda blh tengok. puas hati la senang cite











binatang di atas ini sungguh chumel bukan?










muka sikit punya ganaz- pe motif nth wat signboard budget cute cam ni:-


perut pun dah lapar. datang melaka- of course la kena try masak asam [even aku tetap teguh dengan pendirian- ibu aku masak lagi best but kena la try cara diorang masak] tak de gambar sbb mmg tgh kebulur gila. kuah dia agak pekat. aku agak myb ada letak halba ke ape nth. honestly tempat tu tak la bape best sgt. since asam pedas dh jd signature dish melaka, mesti ada tempat lain yg best ni- esok kena cari! solat zohor di masjid kat MITC. dek kerana hari yang panas yang amat, kitorg decide utk tunggu sampai asar. tido dulu kaw kaw [aku je la. tido beb, no hal punya] then baru gerak g bandar hilir. 

G muzium kapal-kapal tu, santak sampai malam. Malam gerak g Jonker Walk & naik Malacca River Cruise usai solat Maghrib. [surau banyak so mmg senang skit la] Enjoy the pics [sbb kemahuan utk bercerita semakin kurang]








   
    


posing k-pop itu wajib. heh.










River Cruise. Aku penah baca kat satu blog yg menasihatkan jgn duduk depan so that takde lah kena air sungai melaka yang meng'harum' tu. but being the clumsy & gopoh syuhada as usual, aku lupa & totally clueless mana satu depan. either yg dekat pemandu or yg ada pemandangan yg luas i.e. blh nmpk clear la tnpa payah jengok kepala. sronok dpt duk area pemandangan luas tu but masa dh hampir disimbah dgn air sungai melaka yg tenyata harum semerbak mewangi tu, barulah aku tahu yg area yg aku duduk tu area depan. hentam sajalah labu..~






dinner a.k.a supper then balik tido.



nafsu menaip dah di tahap zero- jumpa di 'Tun Kudu, Hang Tuah & Noor Diana- Part II'

2 comments:

  1. motifff sangt post hang....Tun Kudu, Hang Tuah dan NoorDiana...kaaannnnn...wakakakakaka

    ReplyDelete

senyum <3