Friday, March 15, 2013

Tun Kudu, Hang Tuah & Noor Diana- Part II

This time I will definitely tell u the relation between Tun Kudu, Hang Tuah & Noor Diana sebab takkan adanya part III untuk cerita tentang jalan2 di Melaka ini. Okay. Disebabkan kitorang sampai rumah dah pukul 2 pagi malam sebelumnya, waktu tidur pun di-qada' sepuas hati yang mengakibatkan jalan2 pusing Melaka hari ke-2 bermula waktu tengahri. Takde lagi nasi lemak express mcm smlm sbb mak angah dah pun balik Nilai. Jadi main point bila memulakan perjalanan adalah untuk mencari makan. Asam Pedas hunting- part II, start! 


Satu perkara yang aku strongly advise korang is- g melaka carilah menda alah ni:-


Klebang Original Coconut Shake. I'm not a fan of air kelapa tapi bila rasa air ni, aku rasa nak register jd ahli fan club. orang beratur beli babe, and i bet u- u wont regret. sumpah sedap! [tp depend kat tekak orang gak. Nadia tak bape suka sangat. Dia habis la satu but bila odway balik kitorg beli lagi satu, dia tak mo] okay, back to food hunting- pusing punya pusing, akhirnya kitorg jumpa tempat ni. Angah mcm shaky skit sbb tak ramai org but mengambil sempadan dr cerita lunch semalam- kitorg cuba sajo. 


aku teringin makan tomyam [ye, tgh2 hari mkn tomyam. aku gila. haha] sbb aku tak bape suka sangat masak asam. yg lain order msk asam. sambil tunggu kitorg bercamwhore. Gambar di bawah adalah tgn2 kami yang dah di inaikan di Jonker Walk smlm. 


Akhirnya makanan tiba. Taraa!!



For me, aku puas hati. Servis cepat. Kedai bersih & of course lauk2 nya sedap. Kesimpulannya: Dont judge a book by its cover, tak ramai tak semestinya tak sedap. 


Burpp.. Alhamdulillah. Lepas solat Zohor di Masjid berdekatan, kitorang gerak ke Melaka. Tempat wajib singgah i.e. AFamosa & Istana Melaka kitorg belum pergi. Singgah sebentar di satu Muzium Architecture kat sana. Cool. 






korg ingat gambar dua ekor binatang ni pe? Naga? Pandai. Aku lembab sikit sbb aku mati-mati ingat tu cicak. Pe kes pulak ukir cicak kat pintu rumah kan? Tangkap jelah then gam kat pintu lagi senang. [okay. tak kelakar] 




me yang gila jahil berposing. Jalan punya jalan, bertemula kami dengan Replika Istana Melaka. Betul-betul sebelah Afamosa. 


Babe, I love to see u laugh like this 



okay. This is where the relation between Hang Tuah, Tun Kudu & Noor Diana started. There is one so-called special space/ site or whatever yg korg nk address la kan. Kat situ diorang cerita detail tentang Tun Kudu [nampak tak patung pempuan kat belakang aku tu. Tu digambarkan as Tun Kudu] Tapi kitorg mls membaca so bila angah tanya siapa Tun Kudu ni, Timah dgn sempoinya menjawab dia adalah mak Hang Tuah. Noor Diana kadang-kadang boleh menjadi manusia paling mulus, telus dan lurus. Bila tgk muka innocentnya bertanya- ye ke? kitorg pun gelak. Tak kelakar. Ye aku tahu. Heh. 

Plan nak panjat bukit Afamosa tak jd sebab hari dah hujan. Jadi kitorang pun decide untuk balik. Tamatlah sudah cerita holiday budget yg ringkas & singkat kami. 


Dear BFFs, thank u for this holiday. This is our 1st holiday together. Minta halal sume kot terkasar bahasa, terlajak kata, makan berlebih ke pe. Lets pray for this friendship remain forever. I love u both! 


2 comments:

  1. tun kudu tu perempuan? wakakakakak confirm?? hahahaha

    ReplyDelete
  2. confirm. sbb dia kwen ngan sultan melaka n sepanjg pengetahuan sejarah aku, sultan melaka tak ada yg pmpuan n undang2 laut melaka tak pernah membolehkan perkahwinan sejenis. huehehehe

    ReplyDelete

senyum <3