Wednesday, May 1, 2013

Buruh Pelupa.

Selamat hari buruh kepada semua buruh-buruh makan gaji seperti aku. Selamat bercuti [senyum] Kerja ade je tapi malas. lately cepat penat. badan letih-letih. keadaan yang memang boleh dijangka bagi manusia malas bersenam macam aku. Supplement tak makan. Kalo dibelah bdan ni, mungkin usia sume organ dalaman macam umur orang 70 tahun mungkin. Well. Tuhan takkan mengubah hambanya kalau sendiri tak berubah. Titik noktah disitu. huhu

Lepas dapat PC, kerja dah mula banyak. Tapi tak le bz mana cuma kesilapan mengatur masa watkan banyak keje tertangguh. Assignment, nk study utk test, baca fail- sume aku asyik tangguh. Nak basuh kete pun asyik tangguh. sampai ibu dh start kecik hati aku tak jaga kete dia. haih. syuhada, syuhada.. Redha Allah letak pd redha seorang mak, syuhada oiii.. 

Ibu. 


Aku takkan lupa tym dia rebah kat pusat dakwah last two weeks. Jantung aku rasa macam nak gugur bila bayangkan bila-bila masa Tuhan boleh ambil balik kepunyaan-Nya. Masa naik ambulance, aku rasa separuh nyawa aku melayang [bukan sebab takut ambulance tu laju gila] tapi bila tgk ibu pucat lesi gitu. Letih badan sehari suntuk kat Shah Alam lansung hilang sbb main focus mmg dekat ibu time tu. Syuhada si budak cengeng punya mata macam tiub air pecah. Air mata tak stop-stop. Berdoa panjang supaya semuanya selamat. 

Pastu bila ibu suruh basuh kete, asyik tangguh. Ceh! Melayu mudah lupa.

Aku merindui ramai orang. Tapi orang tak ingat kat aku pun. Cemburu juga tgk org ramai kawan-kawan yang selalu ada dgn diorang. Hang out together. G holiday bagai. Aku? Duk kat rumah. Tak de live. Haha. Salah aku juga tak suka bercampur. Malas nak keluar. Padan la muka.  

Dahla. Post tak best. Owh btw, selamat mengundi juga utk rakyat Malaysia. Solat Istikarah dulu sebelum mengundi. Moga pilihan kita betul bagi menjamin masa depan. InsyaAllah. 


tgk la video ni. aku jatuh chenta dek idea mamat ni. ohsem! 

2 comments:

senyum <3