Friday, January 24, 2014

Future

Aku benci subject LRM masa BLS dlu. Opinion writing pun. even lecturer opi tu best, tp still- takkan mengubah persepsi aku bahawa wat research psl law itu membosankan. 

akibatnya- ni lah akibatnya. 
bila buat hujahan, aku rasa nk muntah. dlu tym blajar blh la pinjam research org lain if tetibe kena present. Ni bila klien duk tanye, nganga la nk jwb. Bahana tak ske baca buku. Tak patut ada sikap ni pada seorang lawyer. 

and sikap ni jugalah yg membuatkan ku fikir nak resign. 
aku nak cari kerja lain. Janji aku pada ibu, setahun je aku jd lawyer then aku dh blh pilih keje lain. 30hb 1 ni genap setahun aku jadi lawyer and now aku pun tak tahu apa aku nak buat. 

ada terfikir nak masuk kelas jahitan. lps ni keje jahit baju. blh duduk rmh. tak payah iron baju segala nak g keje. tak yah nk spend duit minyak. lagipun baju nak tempah skrg ni mak datok nye mahal. buleh kaye kalo rajin. Maybe aku tak tahu betapa susahnya nak jahit baju, dats y aku pertikaikan. [samelah mcm org question legal fees mahal gila. ko buat la weh, tgk bape fees ko nak mintak] [campur skali struggle bertahun bljr. tgk. ko blh tak buat fees ala2 charity] 

DLSA dah habis, aku ada mcm2 plan dlm kepala. antaranya nk join kelas perbandingan agama yg sgt lah mengujakan. aku tak tahu pe hal ak ske sgt tajuk gitu. ingat lagi buku yg arwah wan beli utk aku masa aku dalam 10 or 11 tahun kot. tajuknya- 7 malam debat islam kristian. cenggitu la lebih kurang tajuknya. [amacam? cool tak budak baya aku baca buku cenggitu?] so point nye kt sini, aku nk kata mmg aku teramatlah minat bnda gini. insyaAllah akan join course tu kalo ada chance. 

future. 
seikhlasnya sbb aku asyik duk fikir psl mati, aku rasa mcm tak de point gak nk plan utk masa depan. tp ada satu hadith cite- kejelah macam nk hidup 1000 tahun tp beribadatlah mcm nak mati esok. camtu lah bunyi nya. sape perawi aku tak tahu. tak de lah aku kata ak warak ke pe sampai nk duk surau je [g surau aritu pun aku sesat] tp aku rasa tak yah sgt nak fikir psl future. yg penting la ni. tahun ni azam nk jd manusia aktif. tiap2 minggu kena ada aktiviti. harus! 

apa nk jd in future, either masih jd lawyer ke tak, bak kata cuna [kot] just follow the flow.

No comments:

Post a Comment

senyum <3