Thursday, February 6, 2014

Kecamuk

2.2.2014. Pukul 2.45 pagi. Atok pergi. Tinggalkan kami

masa adik cakap atok dh tak de, kaki aku terpaku kt pintu wad kecemasan tu. tak boleh gerak. kelu. masa tu. right there and then- aku rasa ditampar2 dgn penyesalan. kenapa ini. kenapa itu. 

selalu dulu dia dtg aku wat tak endah. mungkin sbb selalu sgt jumpa. almost hari2budget dia akan sntiasa ade.
 jadi buat mcm tak tak de pe. 

aku tau dia syg sgt kat aku. aku buat apa pun, dia tetap akan sayang aku. 
jadi buat mcm tak kisah

dia ajak borak. pasl politik, psl keje aku, psl ini, pasal itu. aku tak minat nak cite
jadi aku mcm bolayan je ckp dia

khamis mlm jumaat sebelumnya. dia tanya aku- awok, gmbr ape yg awok tunjuk tu?
aku mls nak layan- aku kata tak de pe. memang tak de ape pun. 

tapi kenapa tak blh jwb elok2?
kenapa tak layan dia borak dulu?
kenapa aku tak peluk dia cium dia banyak2 dulu?

kenapa badan dia dh sejuk baru aku nk pndang dia penuh kasih?
kenapa dia dh ditutup dgn kain putih, baru aku nak usap rambut dia?
kenapa kaki dh terbujur, baru aku nak pegang?

aku rindu nak dgr dia panggil nama aku. no one will call me awok after this. 
no one..
no one.. 

leka mengejar perhatian manusia yang tak pernah peduli psl aku
tapi atok yg sayang kan aku amat2 tu, aku amik enteng. 

manusia. tak pernahnya nak bersyukur. 

#alfatihah buat Hj Tajudin Bin Hj Ayob.. terima kasih utk segalanya, atok..

No comments:

Post a Comment

senyum <3