Thursday, February 20, 2014

Sorga.

eh. aku noticed lately mcm rajin update blog. idea dan kerajinan dtg singgah. ha. singgahlah lama2. bagi berseri skit blog aku yg lama dulu aku tinggalkan. 

ok. ade stgh jam nak update. 

aritu dgr radio. Ikim. aku strongly suggest korg start dgr Ikim. memula cam mual sbb iklan mak datok punya panjang slot tajaan. n iklan style lama. so agak bosan. but then slowly rasa iklan pun ada ilmu, n radio mainstream yg biase mcm nth ape2 je kat telinga. asek2 lagu cinta la. pe la.

[ok. aku tak nak buat iklan plak kt sini]

but aritu kan aku dgr satu nasihat la dr ustazah ni. mcm mana nak hadapi ujian dlm hidup [eh aku ok. sihat je ni. xde sedih patah hati putus cinta ke pe. I'm perfectly fine] just sharing. benda baik. Kata ustzah tu [yg mana aku dh olah iku pemahaman aku] jgn pndg hidup ni life span nya sampai nafas habis. akhirat tu pun kehidupan kita jugak. Jadi, bila org ckp hikmah bila diuji, tak semestinya dlm hidup ni je. Tuhan bg ujian bertimpa2 myb sbb Allah tahu yg kt sana nanti susah nak masuk syurga, so Dia bg kita ujian sruh kita sabar. Sbb ingat, pahala sabar laaaaaagi banyak drpd pahala ibadah. kan ke terbukti betapa Maha Pengasih dan Maha Penyayang nya Tuhan kita? 

......

Ammar. Sekali lagi aku terfikir nama tu. Probably sbb tgh baca buku Cerita Cinta Ahmad Ammar. Few pages awal mmg air mata tu mcm paip bocor. but then slowly dpt grab misi and visi dia sampai dia diangkat sebegitu rupa. aku rasa key point nape dia ni bagus sbb dia ni aku dpt rasa ikhlasnya based on apa yg penulis2 dlm buku tu cerita la. betul la kata abg ipar dia, remaja dahagakan ikon baik mcm tu, dats y ammar dpt perhatian. but jgn sampai memuja. cukup sekadar jdkan panduan dan pedoman. 

Ni nk tgk cover muka dia pun aku malu. rasa mcm pndg muka cinta hati. kalau dapat masuk syurga, aku pinang juga si ammar ni. Tym tu xde nye isu cinta bertepuk sblh tgn ke pe. eh. bukanke kat syurga, apa nak je sume dapat?

No comments:

Post a Comment

senyum <3