Wednesday, February 19, 2014

Memoir- #2 (Teratai)

Orang kata, kalo tgh stress, jgn fikir sgt. Fikirkan yg perkara2 yg indah. Yang seronok. dan menenangkan. Macam muka mak, pelangi, sungai dan- rerakan!!

It reminds me of them. Teratai!

  Apakah teratai? Teratai dalam definisi aku adalah sejumlah empat orang gadis lemah lembut lagi pemalu yang tak pandai cakap kasar-kasar or x pernah membuta dalam clz. teratai consists of four different type of girls who end up being close throughout the year. Agak segan and malu nak mengakui bahawa they are one of my strength sepanjang nk wat dlsa dlu. Tapi tu lah hakikatnya. [Gelak? Siap!]

 

mana dapat nama teratai? tanya memi. sbb ni nama grup wasap kitorg. dia admin so dia letak nama. Memula cam tak blh blah gak. Bapak panjang nama grup- Teratai Layu Di Tasik Madu. But at the end rasa cam comey gak nama tu.Memi n ke'comey'lan: mmg forte dia la kaaann.

 


 Aku n memi mmg kenal dr prelaw. so memandangkan kitorg wat dlsa ni sesame n tak kenal org lain, jd kami pun duduk la sekali. tetibe dtg gadis lemah lembut grad usim, stok ustazah dtg duduk sblh memi. Memi dgn penuh beradab tanye- name sape? zafirah katanya. aku amik masa lama gak la nk hafal nama dia. asyik zarifah sajo. nota pkai tulisan jawi beb- ketaq lutut aku ngan memi. aku ingat lg memi bisik tanye aku- syu, Mal ni pe? Aku dgn confident jwb- family kot. sahlah jahilnya kan. jd zafirah aka zaf ni membetulkan. Mal ni kes selain drpd jenayah. Family is one of it la- terang Zaf secara lemah lembut [budak usim la katakan] sengih beruk aku ngan memi. hihu.

memandangkan mcm boleh blah keje ngan diorg, jd part 2 kitorg decide utk masih kerja bersama. tetibe dtg seorang kanak-kanak riang [yg asalnya nmpk mcm ustazah sbb dia geng ustzah usim gak dlu, tp rupa-rupanya lg ganaz dr aku] nak join grup kitorg. Nama ustzah nya Husna tp dah kitorg rosakkan jd cuna.secara jujur aku hanya tahu nama dia masa part 2. [i'm not good in memorizing names and facts. bnyk makan semut mungkin] memula cam awkward skit aku ngan dia. sbb aku mati2 ingat dia ni lemah lembut alim warak n skali lg, ak xblh skit dgn pmpuan ckp lembut2 ni. aku jd kesian kt diorg. mesti diorg 'ngeri' nak ckp ngan ak. aku kn ganas. haha. tetapi! ceh. cuna lg gila dr aku rupanya. selamba badak dia je ngumpat ngata kutuk org depan2. sbgai contoh, kt Seoul Garden aritu. budak tu sejengkal je jarak ngan dia, selamba je dia gelakkan.


 

  Cuna n Zaf mmg ade ilmu agama yg jauuuuh lg banyak dn bagus dr aku n memi. Study usulfiqh pkai kitab arab diorg, aku ngn memi nganga tak tahu pe. mujur baik hati sudi terang. kalo x, double nganga la jwbnya. Aku rasa d only tym yang aku blh tlg bab bljr ni tym advocacy. tu pun tak jugak. sbb diorg lg power. Memi banyak tlg kalo aku blur. dia la duk cuit aku ke pe tym aku dh hilang tumpuan dh bljr. terima kasih banyk2 utk suluhan lampu knowledge saat2 aku gelap buta tak tahu pe.

banyak memori ngan diorg ni. potluck [sbb ak teringin nk makan chicken butter milk thai asam fish, memi belikan. awalnya mcm tu je. eh, tetibe bawak lauk bagai plak] pastu tym clz cancel g tgk movie kt jusco bukit raja, lepas opis mohaji, sesat g cari istana budaya [yg akhirnya takdpt nk g sbb dh lmbt gila n tak juga jumpa mana celahnya istana budaya ni], karok sampai sakit tekak, trip ke melaka n recently kuar jimba mgu lps. tu aktiviti major la. yg kecik2 mcm gelakkan org dlm grup wasap tym org present, plan psl nk mkn mane utk dinner lps clz, ngadu psl mooting xpuas hati, etc etc.. tu sume pun memori mahal tak dpt nak jumpa tempat lain. [aku syg korg. sungguh]




 

Nora and k.amal slalu join g makan. rindu diorg jugak. alahai best nye lah tym tu. Apa lagi nak cite ek. cuna suggest sruh cite psl perangai masing2. haha. ok gak. so ni dari POV aku.

[belum taip dah senyum. Allahhh.. rindunya kt korg]


Aimi Shazwani Yaakob

 
Memi:- kekadang aku rasa dia ni mcm hidden leader. kitorg bukan kongsi gelap nk ade abang long tok long ke pe, tp dia ni ade kekuatan memimpin yg bagus. contoh aku tak bape ingat tp salah satu perkara yg aku ingat psl dia, ttg ni la. leader. tp leader yg penuh dgn perkara2 comel. kalo presentation kitorg yg ade katun comel ke pe, tu memi la yg wat [aku punya kalo nmpk plain. simple yg amat- tu keje aku] Fakta lain psl memi adelah- workaholic! g kelas bwk keje mohaji. padan mohaji syg siap bg bantal. risau plak aku tgk balik sampai malam. mujur hjg minngu tahu berjimba. dpt mcm aku ske duk rmh, alamat tua dlm opis la ko mi. ibu ckp memi cantik. dlm gambr biase je nampak. luar lain. [aku- tgn ke bahu mata ke ats. haha dengki!] memi pemurah. tak lokek beli nasi lemak bnyk2 bg kitorg makan. 

 
saaayng ko mi! psl mkn ni aku mmg sayang ko double! tp aku syg ko triple ats segala nasihat n ingatan ko bila aku hampir2 mencampakkan dri dlm kancah kehancuran [gitew] ingat lagi ko nasihat aku panjang yg amat. Caring ko ni mi. agakanya sbb naluri anak sulung kot- so i understand it. eh. aku dah kata aku syg ko kan? even dlm court kita tak sehaluan, luar court ko dh mcm adik beradik dah. [hamboi. kipas!] huehehe

Zafirah Md Dzaki


zaf:- dlm blik ni, mata aku duk nmpk pmpuan lemah lembut, keibuan n solehah yg amat bila aku sebut nama ko zaf. but then bila nmpk tiket teater tak jd pergi yg aku lekat kt dinding ni ha, aku nmpk dgn jelas pmpuan garang, tegas dan menakutkan. [hahahaha. jalan tumbuhan tu akan kekal dlm ingatan sampai mati weh] zaf kekadang aku rasa mcm aku, muka garang tp hati sensitip. kalo dia dh diam tu korg leklok la. tp dia guru yg bagus. eloook je ajar aku one by one especially terms dlm usul fiqh. aku kan tak bape bagus nk hafal so aku kena faham word by word, baru blh faham konteks ayat sbnr. zaf yg ade kt sblh la ku rujuk. faraid bila ustz dh ajar pnjg2, and sebutir pun ak tak faham, dia explain kt aku balik. huhu. mekasih zaf ats tunjuk ajar. rindunya dgn pipi gebu ko. huhu. [laga pipi je. bukan cium. maluu! hihik] ko banyakshare susah sng ngan aku kan zaf. especially tym mooting, ko bnyak cool down kan aku tym2 kepala angin aku dh start menggila. bila aku panik kat depan tu tambah stress, sbb ko ade, aku ok skit. mekasih zaf. meh sini sayang skit! hihik.

Husna Hamdan

[aku purposely amik gambar epik ni. cerita d sbalik gambar ni akan ku kng hingga ke akhir hayat. hahahaha] and of course cuna:- dlm kitorg berempat, dia yg paling muda. tp dia panggil zaf je akak. aku ngan memi mengharamkan perkataan itu disebut di awal nama kami. [budget muda] alahai. setahun je pun beza. ko jgn nk perasan muda sgt cuna. bukan umur fizikal yg penting tp mental age yg kena kira. and ko jaaaaauh lg tua dari aku. makcik ni slalu gak bebel ngan aku. ingat lg tym aku frust dgn org mahkamah srmbn, dia siap bg doa pelupa kt aku. ganaz. tp caring. n op coz, sweet. peramah n hyper gak kekadang. myb dats y ramai kwn lelaki. sampai aku nk berguru mandi ais ngan dia. ustz firdaus; lelaki idaman malaya tu pun call dia weh tanye psl bljr. punyalah ramai org lain yg dia blh tanye, cuna gak dia tanye. [jeles] ilmu pe ntah dipakai budak ni. Gila. tp mujur bab cari laki tak gila. itu mmg aku bg 100% markah. aku bg restu! haha. pandai menilai. tak macam aku. hihu. Babe, utk nasihat, gurau senda dan semuanya, terima kasih banyak2. sayang ko ketat2.

korg banyak gila tolong aku dalam setahun ni. tlg kejut bila ak tersengguk dlm clz, tlg bg nasihat, tunjuk ajar dan op coz tlg gelak kan aku dan gelak bersama aku. tym aku down, korg ade. tym aku panik tak tentu arah, korg tlg cool kan aku. Bila aku sedih or ade mslh keciput keciput, korg dgr n bagi solution... hukhuk.. lama dah tak rasa ukhwah kuat camni. seyes. tym wat LLB dlu seksa gila aku rasa, but DLSA ni lg bermakna sbb ade korg. terima kasih bnyk2. utk semua dan sekaliannya. aku sayang korg. selalu ingat itu.



 

memi kata blog aku jujur. ha. ni nak jujur. korg ingat aku taip ni sesaje je? haha. aku nk request ni utk konvo. bagi penuh katil, sedap peluk bwk tdo. huhu! provided bakal tunang aku tak dtg la tym konvo. kalo dia datang, korg tak yah bg pun tak pe [miang]


agaknya kalo korg baca bnda ni tym aku dh tak de kat muka bumi ni, agak2 korg nangis x? huehehe

[aku dh lama taip bnda ni. ansur2. jgn cop aku ponteng keje plak!]

3 comments:

  1. Aku nak datang sambil bawak tunang la konvo aku,,boleh dpt bunga zzzz bear!! waah,,,eh tp aku xsuke bear!! semak tilam aku,,,aku nak request sesape yg nak jd tunang aku officially,,(eeeeehhhhh) hahaha shuh shuh ko jgn komen,,,shadap!!!

    ReplyDelete
  2. hahaha aku asek lupe je JANGAN RIGHT CLICK!!! motif nak right click? hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. too much private pics and stuff yg aku sumbat dlm blog ni so right klik tu aku haroooommmmm kan di sini. takut idea dicilok org. [kononnya] haha.

      Delete

senyum <3