Monday, August 11, 2014

The Horrfying Story

benda kecik or mungkin blh besar- tapi boleh menakutkan. cer teka pe mende.no. i'm not talking about toyol here. lambat ah korg. jwpannya- jerawat! or acne in english. bnda kecik2 n kdg2 besar ni bila dh buat riot kat muka- it may ruin ur life including your long-awaiting raya season! I refused to meet people. Neither the great paklong nor my bffs. Orang dtg pun duduk dlm bilik. Literally my raya ended at 12pm on the very first day of raya. [imagine lah betapa boringnya hidup]  nak pujuk hati, selalu la ingtkan yang ni ujian dari Tuhan. Tak sesekali mengeluh, but tak ready nak jumpa org dlm keadaan macam ni. Huhuk.

This so called horrifying story of mine started lps pergi facial kat satu spa ni. Proper place, bukan cikai. Tapi maybe bahan yang dia guna tidak sesuai sama sekali dengan muka sensitip aku ni. G pulak tukar pencuci muka n siap beli mask buang bintik hitam bagai, natijahnya- ha, hambik ko. lima doktor aku jumpa termasuk dua doktor pakar. siap kena injection sbb gatal tahap dewa dewi bintang tiga.

cerita bab doktor ni, wat aku nyesal gak nape la aku tak bljr science subjects elok2 masa skolah dlu. kalo tak, tak payahla aku tgu berjam2 utk dptkn advise pakar yang tak sampai tiga minit pun. yang aku hangin, akibat dari ubat dia bgai sambil lewa tu, muka aku bagai ditenyeh dengan cili merah menyala.



ni first ubat- from pakar dermatologist HTJ seremban. yang bakar muka aku [mengikut kata 2nd pakar yang jumpa] bnda tiub kecik Trentinon n air pencuci tu la puncanya. sbbkan tak tahan, aku jumpa pakar swasta yang sedikit kerek. aku tanya elok2 kot, nak layan aku gitu nape. aku bayar- bukan minta free. tapi disebabkan sakit, aku redha jugak la. [korg slowly faham tak nape aku kata jerawat tu horrifying? ni antara sebabnya] bila aku tunjuk ubat apa aku dpt dari HTJ, doktor tu bg ubat yang ni plak.


alhamdulillah. berkat doa mak aku yang risau gila pasal muka aku ni, n ketetapan hati makan ubat dgn gigih [walaupun kekadang tinggal sbb ubat ni kena mkn bila betul2 kenyang. kalo tak, angin naik satu badan. ko blh jd sebu] muka aku dh getting better. jerawat banyak mati n now my problem is parut jerawat. [hmmm]

imagine how different humans are. aku kat sini msalah aku jerawat je. Gaza sana masalah diorg psl nyawa! tak bersyukur lagi? Hadap kek kau lah heh.

No comments:

Post a Comment

senyum <3