Thursday, August 28, 2014

Siapa yang peduli?

Ini bukan puisi
Ini keluhan hati aku sendiri

**

aku ada banyak tempat nak pergi
jauh jalan-jalan lihat kebesaran Tuhan
sambil itu boleh upload gambar di FB dan ig
macam kawan-kawan aku buat

cemburu. ye, itu aku.
bukan bab upload gambar tu-- tp bab mereka berduit utk berjalan jauh mcm tu

**

sebut pasal upload aku nmpk mcm ada trend kt fb lately
yg dekat nk kawen- up status countdowntarikh nikah
yg baru kawen- upload gambr makanan msk utk suami
yg baru dpt anak sulung- upload gambar setiap inci tubuh baby
yg bru dpt anak 2nd n seterusnya- kegiatan upload gmbr baby tu dh kurg rancaknya

-- which made me realized: betapa mereka dah move one ke stage2 seterusnya tapi aku
aku stuck kat sini-- tunggu waktu mati

**

dlm dunia siapa tak de masalah
masalah tu perkataan paling boring yang aku kena hadap.
dats y perkara yang paling aku benci adalah mencari masalah.

aku impikan hidup tenang mcm air sungai kat tanah tinggi
rumput hijau n ada bunga2 sikit kat tepi.. indah weh!

mecari masalah tu bila org campakkn batu besar kt sungai kecik tu
dahla mengganggu ketenteraman hati aku
baju plak basak sbb air terpercik kena baju
takke jalan nak kena carut je

tak faham analogi aku?
aik. sejak bila ko make afford utk faham aku?

**

weh. kau tahu.
hari kau campakkan batu besar kat sungai impian aku tu
adalah hari org dumped aku.
silap. bukan dumped but itulah hari aku realized aku bukan siapa-siapa dlm hidup dia.
masa tu nasi impit rasa pasir, air sirap rasa lumpur!
tapi takde la sampai menitis air mata.
sbb apa?
sbb aku dah tak kuasa buka hati utk org yang tak penah peduli.

seronok ke buat aku susah hati?

**

patutnya aku kerja ni
apalah yang aku buat kat sini? 

**

Gaza dah dpt gencata senjata
tapi tak tahu napa aku mcm tak percaya dgn drama zionist celaka
drama ah diorg tu, tak de maknanya aku nak percaya
huh

**

what is happiness?
happiness is pagi2 kau dpt srpn ngan ibu and talking about everything under the sun.
p hantar ibu p pasar, lepak2 sblm p keje-- mcm opis tu bapak ko punya

so what is unhappiness?
ni. perasaan yg aku tgh rasa ni

No comments:

Post a Comment

senyum <3