Wednesday, June 24, 2015

Bahu untuk menangis

Aku rindu waktu dulu-dulu
waktu baru nak masuk alam dewasa
waktu kawan-kawan sume masih dlm stage muda remaja
bujang lah senang cerita

waktu tu kalau aku nak cerita aku patah hati
at least kawan-kawan aku boleh sama-sama rasa
boleh sama-sama dengar
betapa luluh sakitnya hati bila jatuh cinta tak kena tempat

tapi la ni,
aku rasa tak tercakap
nak cakap pun tak tahu nak mula dari mana

sbb aku tahu dunia, persekitaran kami tak lagi sama
aku masih bercerita ttg mencari
mereka telah pun bercerita ttg anak, mertua etc etc
dan mereka tidak akan pernah faham rasa apa yang sedang aku alami waktu ini

mungkin ini cara ujian Tuhan untuk aku.
yg aku perlu telan sendiri.
tanpa ada bahu untuk aku sangkutkan pedih di hati
tanpa ada bahu untuk aku letakkan kepala
dan biarkan air mata jatuh mcm niagra

##

Tuhan suruh aku bersabar
jadi aku perlu bangkit sendiri
kuatkan lutut sendiri
kuatkan badan sendiri
kuatkan hati sendiri
untuk hidup sampailah tiba waktu aku mati

No comments:

Post a Comment

senyum <3