Monday, October 1, 2012

Pembelajaran- Retrospektif

Nomally orang akan blajar ikut stage mcm ni:-

SPM >> Matrikulasi >> Ijazah >> Master >> PhD

or may be macam ni:-

SPM >> Diploma >> Ijazah >> Master >> PhD

tapi aku punya macam ni:-

SPM >> Pre-Degree >> Degree BLS >> Degree LLB >> Dip balik.

Yup. Proses pembelajaran secara formal diteruskan lagi. 5 tahun setengah bljr law masih tak cukup. jadi syuhada akan memohon untuk menuntut ilmu lebih lagi. Kali ini nama kosnya adalahDiploma Lepasan Ijazah Syariah & Amalan.


hari ni- 1 Oktober permohonan dibuka. Kena beli no pin kat BSN dulu. Frankly speaking- hatiku berdebar. tak tahu nape. ah, abaikan~






Menyambung syariah mmg dh jadi impian. Syariah secara generalnya banyak main dengan emosi dan aku mmg ratu air mata dik non oi. I'm very good messing with my own emotion. benda negetive yg aku dh positifkan ayatnya. nampak? in future syuhada will be a grat syariah and criminal lawyer. InsyaAllah- yakin boleh!!

tapi kejayaan tak datang bergolek. Tempoh pengajian setahun. sambil keje sambil bljr. Yuran mmg gile double kalau nak dibandingkan dengan zaman BLS LLB dulu. Kelas Sabtu sahaja. 7 pagi sampai 7 malam. Tak pandai2 aku tak tahu la nak cakap pe. empuk seh. Aku cakap kat ayah- kalau along kena pakai selendang merah je along g konvo ni, kalo tak along tak g. wah. gitu punye cite2 kan?? huhu. InsyaAllah.. semoga dipermudahkan urusan~  

No comments:

Post a Comment

senyum <3