Saturday, July 21, 2012

Ramadhan. Senyum


Pakcik Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja dah pun announce yang hari ini- 21 Julai adalah tarikh bermula ibadah puasa i.e. 1 Ramadhan untuk semua umat Islam d Malaysia dan kawasan2 yg sama waktu dgnnya. *Honestly, aku rindukan pakcik yang dulu sbb pakcik yang dulu adalah pakcik yang aku slalu nanti2 kan tiap2 kali nak raya. Time kecik2, raya mmg syok- dah besar ni kureng skit. tambah lagi bila fikir aku mmg dh tak layak terima duit raya.huhu* 

Ahlan Wa Sahlan ya Ramadhan. Seluruh dunia menantikan mu.. Alhamdulillah, aku bertemu lagi dengan Ramadhan kali ini. Senyum.

Even agak exited nak sambut Ramadhan, tp 1st terawih aku tak pergi. Letih yang amat sbb NS Bar wat talk ttg new amended law yang akan take effect 1 Ogos ni. aku sampai umah dlm pkul 7.35. Ye, aku akui tu bukan alasan. baek, malam ni InsyaAllah aku pergi terawih. Senyum

sampai je rumah semalam tgk family aku baru lps solat magrib berjemaah tapi tak cukup 3 org which are aku, fahmi and hafiz. syahdu skit rasa time tu.. Tuhan, moga kami kekal berkeluarga hingga ke syurga-Mu.. Sayang tak de kamera time tu, kalau tak blh capture. tapi situasi tu dh tercapture dlm hati yg aku akan kenang sampai mati. Senyum

apa azam ramadhan aku kali ini ek. hmmm.. hajat aku semoga syuhada akan solat di awal waktu. tidak lagi melambat2kan solat. syuhada nak mula baca tafsir Quran. nak faham apa yang aku baca selama ini. syuhada nak kawal rasa marah-marah dalam hati. nak kwl nafsu. nak banyakkan amalan sunat. nak macam2. Senyum

DISCLAIMER: ini adalah blog peribadi. jd tujuan perkara ini ditulis adalah untuk peringatan pd diri sendiri. bukan berniat nak budget baek etc. sila positifkan pemikiran anda. Tuhan suka perakara yang positif. Senyum


No comments:

Post a Comment

senyum <3