Wednesday, July 25, 2012

Kalah. Tala Syiok

Ada satu perasaan bersalah plus tak puas hati plus kesian bila Magistrate decide yang permohonan klien ditolak siang tadi. 1st time aku amik decision then, it is not a satisfying decision for us. Kalau aku rasa kes ni mmg tak de harapan, itu lain cerita. Ini mmg rasa confirm menang sbb aku tahu klien berckp betul. Masa bagi statement kat court, sumenye berjalan lancar. In fact, mmg rasa confident yang amat yang Magistrate dh side kan kitorg-but still- kalah jugak.


masih terbayang bawah kecewa klien. and senyum busuk opponent. 1st time ambil decision sorg2. perasaan aku bercampur gaul time tu. sedih, kecewa, marah, kesian, geram.. sume ada. dugaan Ramadhan sungguh.  

dalam kalah-kalah tu, ada pengajaran besar untuk aku. Satu: dont ever-ever-ever underestimate org. mungkin aku n k.ana memandang rendah pd lawyer d other side. Even dia ada super senior lawyer, but d way he ask not convincing enough for me. Hujahan dia pun aku rasa melalut- but then, sape aku nak menilai??! chambering student baru lima bulan- haih, syuhada.. syuhada.. Second pengajaran- court ni unpredictable- so buat sehabis baik to ensure kalau kalah pun, kalah bermaruah. bukan nak kata kitorang tak buat betul, tapi decision utk tidak mereply hujahan balas opponent pada aku adalah satu kesilapan. kesilapan yang kitorang buat sbb rasa confident gile kes ini blh mng. 

Well. tak pe. blh je appeal. InsyaAllah, selagi kitorg berada di pihak yang benar, Tuhan akan tunjukkan. 

Be Positive Syu!! 

selamat malam dunia. moga bermimpikan yang indah-indah~ 

p/s: owh, esok 26.7! Lapan tahun dah berlalu rupanya. huhu. 

No comments:

Post a Comment

senyum <3