Friday, June 1, 2012

Hati Kentang

gambar2 yg tema begini akan anda jumpa kalo taip emo girl kat google image. *gambar ini adalah gambar yang paling senonoh or decent yang aku jumpa*


disclaimer: apa yg tertulis kat gambr ni mmg 100% takde kena mengena ngan aku. mati hidup balik lah pun.

 jumaat malam. hari pertama bulan jun and here i am- depan laptop pinjam sambil cuba nk meluahkan rasa bertujuan utk merasionalkan kepala dan hati aku yang tengah berperang dan membuatkan aku separuh sasau. 

syuhada adalah seorang manusia yang sgt sensitif. bukan pd keadaan persekitaran tp hatinye lembik mcm kentang putar KFC. ya, aku mmg bermuka ala2 mak tiri hitler but i'm stating a fact here- syuhada ni, she is such a crybaby. bila marah, i rather stay in my room than mengamok, meluahkan apa yg aku rasa sbb i know what will come out from mulut ni adalah sesuatu yg akan aku regret. confirm. so i will stay in my room, diam and of course- nangis.

no lah. idokle mcm budak ni nangis siap pegang bunga ros. nangis mmg kasi muka huduh punyelah. aku cepat kecik hati. and td mmg aku kecik hati. bila dah kecik hati, mmg sentap habis la jiwa raga. setan pun mula la mcm2 bisik sampai aku terfikir nk lari dr rumah. ha, mampuu??! 

benda nye bodo je tp cukup sensitip kat hati aku. haih syuhada, cepatlah senang. tak payah nk menyusahkan orang, tak payah nk pinjam harta benda org. ni lah antara perkara yg paling seksa bila kau bljr lama2. umur dh nk masuk 25 tapi aku masih rely dgn org. Dengan elaun keciput tu, apa sangatlah yang aku mampu? nk makan pun seksa. office kalau dekat blh jln kaki tak pe. ni minyak seminggu dekat seratus. owh. seksanya hidup. 

aku terbaca satu status member kt FB- dont waste your tym for being over sensitive. bnda brnama hatii ni mungkin blh kontrol, mungkin blh dibentuk supaya lebih kental seperti keluli bukan kentang lembik bila direbus. *kentang rebus? teringin nk mkn bergedil tiba2.rasa nk wat besok*. tp aku blm mampu lagi. mungkin mampu tp mungkin inilah learning process aku. soon bila dh kawen, bila dh ada anak- aku tak blh jd over sensitive lg. nanti anak tak cium bau syurga. mcm apa yg aku tgh wat kt sume family members aku including ibu. sume jln nk tempah neraka la ni namanya. org lain yg kau kecik hatikan, satu dunia kau ban. baguslah syu. amalkanlah selalu perangai budak2 kau ni. 

p/s: tomorrow is my best friend's wedding. Semoga berbahagia sehingga ke syurga, angah~ :) 

No comments:

Post a Comment

senyum <3