Sunday, June 10, 2012

MTAQ Kebangsaan 2012

malam td mimpi ngeri. dpt 51 miscalled dr k.na sbb aku lambat gi court hari isnin. tym tu dah pukul 11. aku lupa aku ada kes pagi tu. and Tuhan saja yg tahu betapa leganya hati bila bangun tido n tahu tu sume hanya mimpi. Owh. Syukur Alhamdulillah. 

and kalo post ni dibaca oleh bos2 aku, i'll be dead. sbb ni adalah satu pendedahan jenayah yang aku lakukan recently. menipu mc. even niat takkan menghalalkan cara tapi di sini saya merayu supaya diringankan hukuman atas satu faktor mitigasi mudah- sy hanya berniat utk tgk ibu saya je mlm tu. saya tak g enjoy mana2. just tgk ibu baca mlm tu n trus esoknya sy balik. saya berjanji takkan mengulangi lagi perkara ini dlm tempoh chambering ni lagi sbb ibu takkan masuk tilawah lagi tahun ni. tahun dpn mungkin. 

okeh. mari bercerita ttg Majlis Tilawah Al-Quran 2012. Ini adalah salah satu perkara yang menjadi kebanggaan saya tentang ibu. even secara jujurnya, saya sgt tak suka kalau ibu tak de kat rumah *i'm very selfish kan?* tp saya bangga dengan ibu and i'm very proud to say that qariah n9 tu ibu saya. sampai gambar kitorg satu family kuar paper u ollsss.. even sinar je, tp kau hado??! haha


so since ibu dah menang peringkat negeri, 4-9hb jun ibu berangkat ke JB sbb MTAQ kebangsaan tahun ni di Johor. Persada pe nth nama tempat tu. Ibu baca Rabu malam. aku tak pernah merasa tgk ibu kat peringkat kebangsaan. adeeee je hal so tahun ni mesti pergi. mesti so aku dengan bantuan partner in crime ku- cik sujitha pun berkomplot. suji cakap kalo u mintak cuti baik2 confirm tak dpt, so please amik MC. jadi, ni rentetan peristiwanya:-

Selasa. 5hb
aku takde kes kat court hari tu. so sng hati. bila k.ana balik dr court, secara kebetulannya perut aku mcm cramp kejap sbb hari tu period 1st day. k.ana tanya bape hari slalu period pain. aku cakap dlm 2-3 hari gak. dia sruh aku g jumpa doctor. woah. Tuhan permudahkan jalan ni. aku pun dgn sempoy menjawab- ok kak. ptg ni sy g jumpa doctor. *tp dlm hati cuak gak. betul ke serius kalo period pain lama2? huaaa.. nk ada anak sendri. kena betul2 g cek ni* pastu segala fail dlm pendrive aku dah letak dlm pc office. aku taknk jd mcm tym konvo aritu, tgh bz2 k.ana call tanya itu ini. so learn from mistake. dh pesan kat suji sume. so everything well planned. huahahaha. 

Rabu. 6hb
bangun awal. kemas rumah sume. msg k.ana kata aku tak sihat. dia kata ok lps tanya satu dua keje yg aku dh wat. pastu dlm pkl 10 kitorg pun mulakan perjalan dgn niat yg ikhlas- nk bagi sokongan penuh utk ibu tersayang. bukan dia tak blh baca kalau aku tak de, tapi dia ibu aku- i need to be with her dlm saat2 dia bertanding gitu. sokongan moral gitu. apis drive sampai johor. 2 jam setengah kitorg dh sampai. 




sampai je ibu kata diorg check in pkl 3 since aku duk ngan ibu. tym tu baru pkl 12 setengah so ayah bawak kitorg ke maktab dia dulu. melayan ayah melayan memori lalu bersama makcik SS. *ibu kta nama aku pun SS sbb ayah nk ikut nama ex dia. patutnya nama aku Nur Syuhada. okeh. habis iklan*


ayah. down memory lane~~ huhu

current 'SS' punya tgn kiri. suji buat. nsb baik ibu tak marah. hehe

Rabu. 6hb. Malam
ibu mmg berdebar2. sungguh. tym aku tgk ibu berdoa tym solat maghrib, jauh dr sudut hati, aku berharap arwah wan ada dgn kitorg. Hmm.. doa tak putus2 agar sumenye berjalan lancar. masa ibu baca malam tu, rasa macam nafas hampir putus. 


ibu peserta 1st, so tym rehat yg ada nasyid tu, aku pun kuar la. melepak bersama keluarga sambil bergambar menggunakan kamera family baru. huhu.




 Khamis. 7hb 
bangun lambat. ibu tak g join lawatan, so kitorg g cari breakfast. skali lagi ayah bawa kitorg kt tmpat tanah tumpah darah dan chenta nya itu. ibu is a good wife. kalau aku mmg tak la nk g tempat2 gitu. i'm very possessive.  so beware. haha. pergi tp myb slps 30 tahun. hahaha. then bdk2 ni ajak g tgk Danga Bay yg kunun2nya diva tu tp habok pun tarak. sayang. Johor is a nice place but bnyk sgt bangunan tinggal. nmpak buruk. so Melaka masih lagi pilihan hati utk settle down. 





pkl 2 kitorg terus shoot balik. nampak, boss? saya tak g mana2 utk enjoy pun. ni sume buat ibu. saya saaaaayg mak saya even bila kiotg jumpa saya slalu gaduh ngan dia. ya, sy yg perangai mcm budak2 ni bergaduh dgn ibu chantek sy, kebanggan hati dunia akhirat- 
Puan Hjh Noorliza Hj Tajudin


No comments:

Post a Comment

senyum <3