Wednesday, June 27, 2012

RE-THINK

satu masa dulu. sekitar tahun 1994-1996. siti syuhada ni baru je menjejakkan kaki ke alam persekolahan. cikgu selalu bagi kerja. suruh wat karangan tajuk: cita-cita saya. dan pada zaman tu, saya selalu menjawab dengan penuh keterujaan- saya mahu jadi peguam atau dalam ayat omputihnye- my ambition is to be a lawyer.

alhamdulillah, kalau tak de aral cita-cita itu akan saya capai. 


tapi, kalaulah soalan itu diatanya pada saya lagi kini, ataupun masa boleh diubah, saya kembali ke zaman lampau, saya mahu menjawa dengan penuh keterujaan juga- saya mahu menjadi seorang pelancong yang tidak perlu berkerja dan hanya melancong dan bersiar-siar seluruh dunia. tidak perlu berkerja. huahahaha. 

letih dik non oi. 
minggu lepas mr.rajen cuti. nth. kena gangguan hantu katanya. ada orang dengki *aku tak faham betullah dunia ni. orang berjaya,kau dengki. orang susah, kau kutuk. serba salah betul*  so terpaksa cover kerja 3 orang- bos, k.ana n mr.rajen. mmr rasa nk tercabut tulang dengan bahu aku mula sakit-sakit. gilo. baru banyak ni, dh mengadu itu ini. seiously aku rasa stamina aku mcm makcik tua. adoi. hari minggu (ahad, 24.6.2012) aku kena g ofis, mensettlekan kerja-kerja 'urgent' kata k.ana. harung je la. dah nama kuli kan? kadang-kadang ada rasa tak adil sbb layanan antara aku n Mr. Rajen yg sama2 chambering a.k.a pupil mcm aku mmg berbeza macam langit dan bumi. nthla, mungkin dia lagi matured dr aku tu yang bos lagi caye kt dia dari aku. dia tak payah stay kt opis lbih dr pkl 6, aku kena. dia tak yah g opis hari minggu, aku kena.

mungkin ini yang aku kena hadapi. inilah cabaran yang Tuhan takdirkan untuk aku. inilah pembelajaran aku. kena kuat. kena tabah. fuuuuhhh fuuuhhhh. *hembus kat diri sendiri* supaya lebih kuat semangat. chaiyok!!

tetibe rasa nak muhasabah diri. *tarik nafas. lepas*
tengok cite tanah kubur. ala2 adaptasi dari cite indon tapi cite indon tak rasa sgt sbb myb jauh sgt rasanya dari aku. bila tgk cite tanah kubur tu, mula fikir bahagian aku nanti macam mana? tau takut tapi tak jugak taubat2. hmmmm. kalau buatnya aku mati dan2 ni, agak2.. uish. nauzubillah.

No comments:

Post a Comment

senyum <3