Tuesday, March 25, 2014

Selamat Jalan Orang Asingku

Kalian- adalah orang asing bagiku
Nama, kerja, semua aku tidak tahu
Namun kini ku titipkan doa buatmu
Selamat Jalan Orang asingku

 Sejuk tanganku mendengar berita
Mengenang nasib mereka
Tak terbayang rasa bagaimana
sakaratul maut menjemput semua
Dibawa pulang mengadap Tuhan yang Esa

Lebih sebak memikirkan nasib si anak
Yang dewasa pun merasa seksa, apatah lagi mereka berdua
Dalam diam aku berharap,
Bahawa kalian telah pun diambil Dia
Agar kalian tidak merasa seksa semuanya


Semalam aku melihat dia
Pemimpin yang dahulunya aku tidak suka
Mungkin kerana hampir hilang rasa percaya
Tapi semalam aku rasa sebak melihat dia
Sugul wajahnya, sedih bicaranya
Mengeshkan bahawa orang-orang asingku
Telah terkubur di lautan sana

Tuhan,
Aku mohon belas kasihmu
berikan kekuatan buat dia dan buat mereka
Sejak dikhabarkan tentang orang asingku
Entah bila lena tidur mereka
Entah  mana makan minum mereka
Demi negara, mereka korbankan segala


Orang asingku--
Aku benar-benar berharap kalian tenang
Selamat jalan aku ucapkan, Al Fatihah aku iringkan
Tuhan sudah tetapkan itu jalan kalian,
Aku juga menanti jalan
Jalan terakhir di bumi Tuhan.

#MH370 #Alfatihah

No comments:

Post a Comment

senyum <3