Monday, March 3, 2014

True Happiness

Mulakan bulan baru dgn sudut positif yang baru. Ayuh!!

Hari ni nak ckp psl happiness. [senyum lebar-lebar]

faham tak satu rasa bila kita buat seseorang happy even just by simple thing we made? Macam ada satu happy virus yang boleh buat kita bahagia. Lately aku banyak dgr masalh org and they listen to mine as well. I'm not a good listener- cik soulmate made me realized that [and dats what a true-best-friend did; telling u what is wrong but stay with u through thick & thin. i love u cik soulmate. i sincerely do] but aku suka dgr masalah org. First sbb aku rasa they trust me and i appreciate dat. Second- their problems made me realized masalah aku tak de lah sebesar mana. Syuhada selalu over thinking about certain things so bila dgr masalah mereka, aku akan back on tract- guna akal selesai masalah- bukan hati dan emosi

Hanis Zalikha pernah post psl random act of kindness just to make people happy kat sini and its inspiring. In fact kan Islam dah ajar, do good to others and expect nothing but believe that Allah will grant u something in unexpected way. If buat baik dgn org, jgn expect org tu akan bls pd kita sbb takut nanti niat kita bertukar. Jadi tak ikhlas- so pahala sia2. And dats happened to me. Sungguh.

[ok. lps ni aku nk cite psl aku. so sape2 rasa cite lps ni berbaur masuk bakul angkat sndri, butang pangkah kecik kt hujung belah kanan tu sangat membantu]

last few days sheera wsap katanya sgt down psl few problems. and i couldn't say anything to comfort her because i knew how much it hurts. dgn esok nak bicaranya lagi. So aku decide utk cheer her up. I sent this to her house.


hehe. sweet kan aku? aku ingat aku buat dia sorg je happy. but bila dpt ni 



those messages made me happy gila. ye la kalo tak tak de la aku post psl bnda ni. [petua utk lelaki yg nak usha awek- most girls yang aku kenal or aku tahu tak expect pun candle light dinner bagai. even pensel kayu ko bg pun blh wat dia happy sbb yg penting bukan harga barang but ingatan] Aku rasa happy sbb at least blh wat dia happy and tak rasa lonely sbb selalunya bla tgh ada msalah, setan mula hasut, kita akan rsa lonely gila. Sampai lupa Allah kan selalu ada.

ingatan utk dri sndri 
[and my dear readers. kunun budget blog org ramai baca sbb guna plural. hah] 
lps ni, jom buat org happy! Ia bg kita kepuasan n kebahagiaan yang tak dijangka banyaknya.

tgk muka kenyang n happy diorg- buat aku terfikir- oh, ni la mkna bahagia. Tapi rupanya tak. makna bahagia  yg sbnr adalah ini

muahahahahaha.. bahagianya la hai dpt membahan! hahahahha

Dapat belanja diorg dgn hasil titik peluh sendiri, nikmatnya Tuhan sahaja lah yang tahu. Aku tak de abang kakak yg blh buat mcm ni kat aku, but diorg ade. Rezeki yg Allah bagi ni share je dgn org syuhada. Tak yah pikir banyak. Nanti Allah balas. confirm

sebagai contoh- hari ni aku menang kes!! [lompat lompat]
even tak de la menang mana- tuntutan balas kitorg ditolak, tapi klien  kata tak pe. janji main claim ditolak. n most importantly, klien janji nak bagi fail lagi. Alhamdulillah :))))))

sebelum say babai- ni nak share quote best dari keknis:-
you have to let go what u think is GOOD, in order to get something BETTER, because you'll never know what's BEST  for you until it has arrived

stay positive rerakan!!

No comments:

Post a Comment

senyum <3