Monday, February 13, 2012

Back to the groove..?

[dua tiga hari ni mood agak gloomy and bila baca balik blog, post2 banyak yang emo. a good emo for me but tak seronok nk dibaca balik]

Satu pagi aku bertanya pd ibu- Bu, kalau ibu ada tym nk tulis novel, cite pe ibu nak wat? Ibu jwb: perjalanan menghapuskan dosa. aku terdiam. sumpah aku rasa idea ibu tu cool. sungguh.

bersetuju dgn dia yg cerita cintan cintun ni dh lame. In fact, cerita2 mcm tu bnyk berbentuk komersil. tak mendatangkan faedah except mengisi masa lapang dgn membaca la kan but not good for brain [ok. ni pndapat aku. tak niat nk bashing sape2] dulu, tym umur awal remaja area 13-16 tahun, aku mmg kaki novel. awal2 aku hidup tu zaman ahadiat akasyah. Dilema Salina was the best book he ever wrote. thats from my POV la. aku pernah baca Lagenda Budak Setan tapi tak ingat since aku baca tu tym aku 9 atau 11 tahun. owh. budaknye aku tym tu.

pastu masuk SMKAP, tu dh kira era Alaf21.
Aisya Sofea antara novelist yang aku kejar hasil kerja dia sbb novel Jauh. well, novel tu terkena skit dgn dri aku, tu yang sangkut hati tu. pastu banyak lagi novel baca termasuklah novel2-berhantu-yang-wajib-baca mcm Ombak Rindu [aku tgk movie dia, nangis bukan sbb cite tp sbb tym tu.. haha. adeeelah~ ] Bicara Hati and.. nth, dua novel tu la aku ingat.

lately aku minat nk baca buku2 motivasi. aku jatuh cinta gak pd buku2 gitu tapi tula, bnda2 bwk mnfaat tu mmg membosankan. hangat2 tahi ayam, aku tutup buku. tido.

sangat.tidak.bagus

thats y aku rasa org end up baca novel2 jiwang. lagi menarik. tapi tetap lame.

i used to write.. cerpen, fanfic etc. ada gak percubaan nk wat novel, but then terbengkalai di hujung jln. ye, cite tu dh nk hbis dah tpi sangkut. nth pape nth. sume aku dah buang except fanfic sbb tu aku letak dlm Freestyle (arashi's fanfic forum)

aku terfikir nk menulis balik. tapi entah.

idea tak kunjung tiba.. huhu.

No comments:

Post a Comment

senyum <3