Tuesday, February 7, 2012

mari berangan

[berangan org kata tak bagus. tapi dari angan-angan lah timbulnya impian. angan-angan bercampur dengan usaha akan menjadi cita-cita. oh. ini dh mcm try nk berfalsafah. tapi mcm yg u guys nmpk- ia falsafah tak jadi]

sana-sini org kawen. dulu banyak jugak org kawen tapi lately bnyk kwn2 yang aku kenal masuk alam rumahtangga. tidak jeles, dengki apatah lagi malah hepy sbb diorg jumpa their other half. moga jodoh mereka diberkati.. insyaAllah.

bila dh banyak org kawen, lately perbualan dgn ibu pun banyak berkisar ttg kahwin. dia banyak bagitahu impian dia utk perkahwinan aku. i dont mind at all sbb masa dia kawen dlu, dia tak rasa, so untuk anak pmpuan sorg dia ni, biarlah dia aturkan semuanya as long as dia tak wat bnda2 yang aku tak berkenan. as example guna theme wedding color hijau. a BIG no for that. please. so slagi masih on track, wat la mak.. [ceh. mcm la dh nk wat sgt kan?]

yanti guna peach sebagai theme. peach campur baby pink. angah guna gold bln 6 ni. yang lain idok le aku tahu. aku? well. utk wedding impian, biarlah guna putih. aku sgt2 la suke putih. obses mungkin dengan putih. ibu pun kata tym nikah dia nk aku guna putih. n tym lansung n putih kuning cair. mcm mana? aku pun tak tahu. kalo blh serba serbi aku nk kaler putih. mungkin tak berseri tapi nanti bubuhle kristal ke bunga ke kasi naik seri kan.. tu keje wedding planner la. tapi basicnye biorle- putih. hehe

style? malay nye wedding. not too traditional tp tidak english style ke pe not my taste. ikut adat melayu la. adat n9. ibu kata kalo bukan kita yg wat, sape lagi? baju, khemah, plamin segala sume kena ada ciri2 melayu. tu mmg op coz

bercakap psl pelamin. aku ske yg simple. jgn crowded sgt, jgn terlalu simple sgt. just elegant. elegant pun tak jugak. simple but nice.

ni adalah contoh pelamin yg too simple for me but subhanaAllah sgt la cantik dn menawan hati. santek sgt2. sungguh.

ni style putih yg aku impikan.. tidak ke nmpk bersih putih suci gitu? huehehe

okeh. ini cantik. suit my taste. simple tp indah. full stop.

hantaran aku nk faiza yg buat. inai pun. dia manusia plg artistik yg pernah aku jumpa. make-up al-mun. hasil kerja dia utk yanti n ummu sgt la bagus. lagipun aku knl diorg so lebih selesa. gitew!

nikah di rumah. tak mo nikah di masjid. org tak respect masuk masjid. ada yang tak bertudung proper (padahal islam- nth ape la mslh nk pkai tdung elok2. masuk msjid kot. hormat la skit) so dari hati aku n mak ayah aku mcm menjurus ke acara penyumpahan secara diam-diam, baikla buat di rumah.. rumah pun cdgnye nk di renovate.. biar besar skit. sng nk kenduri. lagipun adik beradik aku nk merasa blik sndri.. so tambah skit memandangkan ada tanah skit..

goodies bag. bnda petama kena pegang- kena sederhana. jgn membazir. tak pyh beli gelas kecik2, atau bekas kaca mhl2. org tak guna pun. campak lagi ade. yasin mathurat pun aku tak nk sbb org tak pndai nk jaga. main campak2. so myb bg kek gulung chumel mcm k.lin penah tunjuk kt k.ogy msa anak dia nk kawen dlu. simple and simple.

ibu kata jemputan mesti ramai sbb ayah cikgu, ibu pun ramai org kenal.. utk anak sulung mesti la kena jemput ramai org sbb nanti org kecik hati. ni mmg kampung kitorg so aku tak blh bygkan bape banyak khemah nk pasang. imagine ek. kata la aku yg 1st kawen dlm family. tetamu yg hadir adalah sedara mara jauh dekat. kawan2 ayah (same mengajar, kwn skolah etc etc). kwn2 ibu (skolah, mengajar, qari qariah yang dia rapat etc. etc) org2 taman. kwn adik2 aku. kwn2 family aku. kwn2 aku lagi (skc, smkap, sdsr,sham, uitm merbok, BLS, LLB, kwn2 pejabat) fuih. kena wat kat dewan ke pe ni?

destinasi bulan madu- sipadan. yup. aku teringin sgt nk g pulau yang org kata sgt le indah itu. teringin nk jln2 bersama2 en.future hubby yang tym tu dh sah jd suami. menabur cinta di sana.. huehehehe.. syiok tuuu.. hihi

owh. terckp psl suami. berangan bagai nk rak psl kahwin, calonnye bayang pun tak nmpak.. aku ingat nk biar ibu n ayah carikan la. aku tgk cara mcm tu lagi berkat. dari kapel2 ni. mmg la best kapel tp tak de jaminan lagi lama ko kapel lagi bahagia ko. aku tgk lgi bercerai berai ade. so biarla ikut cara islam.. mcm yanti, mcm ally iskandar.. cool pe gitu.. kan?

got to go. nk tgk vanilla coklat. aish. encem plak si hero itu

No comments:

Post a Comment

senyum <3