Sunday, February 12, 2012

Heartbeat

tadi, lps solat maghrib, ibu mengadu dada dia sakit. haih.. dh tua mak aku rupanya [err.. i did called my mum ibu and mak. tgk mood. asalnye ibu- then now slalu panggil mak. reason? unknown] then dh tlg urut badan dia sume, another session pillow talk la. as usual.

then suddenly dia ckp- dia takut

dia takut kalau2 aku pergi dulu. tersentak gak aku tym tu. tp bila tgk air mata dia meleleh ke pipi, aku sedar possibility tu ada.


aku adalah anak kebanggaan keluarga. aku sedar perkara itu and I admit it. sejak kecil as anak sulung and cucu sulung, aku bwk harapan besar family. I did performed well in my study sampai la hbs LLB. tp langit tak selalu cerah and wat parents aku frust ngan aku. ayah frust masa aku tak dpt Penilaian Tahap Satu (PTS) masa drjh 3 and ibu frust tym SPM and aku tak dpt metrik.

Secara jujurnya, aku rasa aku dapat wat LLB bukan sbb kelayakan, kehebatan or kecermelangan tp sbb doa ibu ayah and sume org yg nk sgt tgk aku jd lawyer.
sungguh. aku ingat semua tu sampai mati..

tapi mcm mana kalau aku mati sebelum sempat aku balas budi mereka? satu pagi,aku ada ckp ngan ibu harapan aku kalo mati, biarlah aku ada pencen ke pe.. at least ibu & ayah tak susah. ayah mmg ada pencen tp at least, aku blh tlg lagi even aku dh tak de.. at least pengorbanan diorang slama ni tak sia2 tapi ibu kata tak pe, tu bukan perkara sia-sia tapi tu satu ibadah.

penat aku tahan air mata tym tu sbb tym tu srpn [and mmg dh jd habit family kitorg berborak berjam2 kt meja mkn especially between me and my mum] it will ruin the mood. demi Tuhan, aku sangat sangat sangat lah sayangkan wanita ini

harapan dan cita-cita itu blh dibuat bila2 masa oleh sesiapapun tapi yang menentukan adalah Dia. aku blh berhrp dan berdoa agar semua pnjg umur- aku berhrp satu hari family aku blh senang bahagia dgn titik peluh aku- aku berharap macam2: tapi apa yang terjadi adalah urusan-Nya..

Kalau along dijemput Tuhan, bu.. along minta halal setiap titik susu ibu yang along minum, setiap tenaga yang ibu guna utk melahirkan along sehingga bersabung nyawa.. ampun kan along untuk segala dosa2 along.. along banyak dosa ngan ibu.. terlalu banyak.. doakan along.. along takut sempit, along takut gelap.. doakan agar kubur along luas dan terang..

ampunkan along, yah.. along banyak buat dosa.. along banyak sakitkan hati ayah.. along minta halal segala-galanya. ayah lah ayah terbaik yang selalu menjadi penyelamat along..

terima kasih. untuk setiap doa, setiap kasih sayang, setiap galakan..
terima kasih. kerana menjadi ibu dan ayah untuk along..
terima kasih. utk segala kebahagiaan yang kalian berikan..

along sangat- sangat menyayangi ibu & ayah

p/s: btw, today is my bestfriend's 25th birthday. Happy birthday sweetie.


No comments:

Post a Comment

senyum <3